Klanten werven voor thuiszorg10 effectieve tactieken voor het klanten werven voor een thuiszorgbedrijf

Hoewel er talloze manieren zijn om een ​​thuiszorgbedrijf op de markt te brengen, nemen sommige aanzienlijk meer tijd en middelen in beslag dan andere.

Het ontwikkelen van een organische SEO strategie duurt bijvoorbeeld langer om resultaten op te leveren dan het uitvoeren van een SEA campagne.

Maar wanneer je net jouw thuiszorgbedrijf start, wil je klanten zo snel mogelijk door de deur krijgen. Hoe meer klanten je kunt aantrekken en verzorgen, hoe groter de kans dat je bonafide verwijzingen ontvangt. (En niets bouwt een bedrijf beter op dan verwijzingen.)

Doorverwijzingen zijn echter niet de enige manier om meer klanten binnen te halen.

In deze blogpost zullen we ons daarom concentreren op tien beproefde methoden die je kan gebruiken om snel jouw eerste thuiszorgbureauklanten binnen te halen.

10 praktische stappen om meer klanten van thuiszorgorganisaties te krijgen

Hier zijn 10 effectieve manieren om meer klanten voor thuiszorgbureaus te krijgen en jouw bedrijf te laten groeien.

1. Maak een Google mijn Bedrijf pagina aan

Met Google Mijn Bedrijf kan je een gratis bedrijfsprofiel maken op Google waar je nieuwe klanten kunt aantrekken via lokale zoekopdrachten.

Het is essentieel om jouw aanwezigheid in Google Maps in te stellen, aangezien ze in de meeste lokale markten worden weergegeven wanneer mensen zoeken naar termen als ‘[Locatie] thuiszorg’. Dat kan bijvoorbeeld Leeuwarden thuiszorg zijn. Dan is het de bedoeling dat jouw thuiszorgbedrijf natuurlijk hierop gevonden wordt.

thuiszorg klanten werven voorbeeld google mijn bedrijf

2. Verzamel en promoot recensies

Er is veel concurrentie tussen thuiszorgorganisaties. Als je eenmaal online gevonden bent, heb je een manier nodig om op te vallen, en de beste manier om dat te doen is via social proof.

Uit de laatste cijfers blijkt dat de gemiddelde consument 10 reviews leest voordat hij een bedrijf kan vertrouwen. In de gezondheidszorg leest 89% van de consumenten online reviews, en 87% vindt ze belangrijk. Bovendien zegt 79% van de consumenten dat ze online beoordelingen net zo vertrouwen als persoonlijke aanbevelingen van vrienden of familie.

Mensen zullen de bureaus kiezen met het hoogste aantal kwaliteitsbeoordelingen omdat er vertrouwen is. Jouw bureau moet dus een campagne bedenken om proactief beoordelingen van tevreden klanten te verzamelen en deze te verspreiden over jouw belangrijkste digitale eigendommen, zoals jouw website, GMB-profiel, sociale-mediaprofielen en lead gen-vermeldingen.

3. Spreek op community-evenementen

Spreken op community-evenementen geeft jouw bedrijf zichtbaarheid, helpt bij het vestigen van jouw autoriteit en verbreedt jouw professionele netwerk. Bovendien biedt het jouw lokale gemeenschap de kans om contact met jou en jouw team te maken.

Je zou kunnen spreken in lokale seniorencentra, seniorenappartementen, instellingen voor begeleid wonen, verpleeg- of revalidatiecentra en bejaardentehuizen. Zorg ervoor dat je relevante en informatieve onderwerpen voor jouw publiek kiest, zoals voeding, lichaamsbeweging, seksualiteit en geheugenverbetering.

4. Werk samen met lokale zorgprofessionals

Je kan jouw thuiszorgorganisatie ook promoten door samen te werken met lokale zorgverleners, waaronder:

  • Artsen, met inbegrip van Huisartsen
  • ergotherapeuten
  • Ontslagplanners in ziekenhuizen
  • Maatschappelijk werkers
  • Verpleeghuizen
  • Revalidatiecentra (poliklinisch en intramuraal)
  • Dagopvangcentra voor volwassenen
  • Hospices
  • Voorzieningen voor begeleid wonen
  • Ervaren verpleegfaciliteiten
  • Thuiszorginstellingen (Medicare-gecertificeerd)
  • Sociale Dienstverleningsinstanties
  • Voortzetting van zorg Pensioen Gemeenschappen (CCRC)
  • Ziektespecifieke verenigingen, b.v. MS of ALS
  • Veteranenadministratieprogramma’s

5. Vraag om verwijzingen

Doorverwijzingen vragen van jouw huidige en eerdere klanten is de meest effectieve manier om nieuwe klanten te krijgen.

Volgens de 5e editie van de Private Duty Benchmarking Study, vrijgegeven door de Home Care Association of America, zijn huidige en vroegere klanten de belangrijkste bronnen van nieuwe verwijzingen.

De meest effectieve manier om die verwijzingen te krijgen, is door een positieve relatie op te bouwen, zodat het veel gemakkelijker is om klanten verderop in de lijn te benaderen.

U kunt ook incentives aanbieden aan huidige klanten in ruil voor verwijzingen. Geef jouw klanten bijvoorbeeld elke 3-4 maanden verwijzingskaarten die een servicekorting bieden bij het doorverwijzen van vrienden naar jouw bureau.

6. Werk samen met complementaire bedrijven

Een andere optie is om samen te werken met complementaire bedrijven zoals revalidatiecentra, hospices of bekwame thuiszorginstellingen. Hoewel deze plaatsen medische zorg kunnen verlenen met een dagelijkse verpleegkundige of therapeut, is er vaak een leemte in niet-medische persoonlijke verzorging en andere ondersteunende diensten die je kan opvullen.

7. Start een Google Ads-campagne

Als je wat advertentiebudget opzij heeft gezet, overweeg dan om een ​​Google Ads-campagne te starten.

Met elk jaar meer dan 52 miljoen zoekopdrachten op Google met betrekking tot ouderenzorg, is dit een geweldige manier om jouw thuiszorgbedrijf bovenaan Google weer te geven wanneer mensen zoeken naar de diensten die je levert.

De sleutel tot Google Ads is om ervoor te zorgen dat je alleen biedt op zoekwoorden die leads naar jouw bedrijf kunnen leiden. Denk bijvoorbeeld aan het soort dingen dat jouw klanten, of mensen die namens hen zoeken, op Google kunnen invoeren om thuiszorgbureaus te vinden die de diensten leveren die je aanbiedt.

Afgezien van het kiezen van zoekwoorden, moet je ervoor zorgen dat jouw advertentietekst jouw belangrijkste verkoopargumenten bevat – vertrouwen, onafhankelijkheid, eersteklas zorg en flexibele voorwaarden – en dat jouw bestemmingspagina professioneel en informatief is, inclusief jouw kaartlocatie en contactgegevens.

8. Plaats advertenties in senior publicaties

Naast Google Ads kan je advertenties plaatsen in senior publicaties, zoals lokale nieuwsbrieven en tijdschriften. Bovendien kan je ook een kortingsbon bij de advertentie voegen – 20% korting op de eerste week van de thuiszorg – om nieuwe klanten aan te trekken. Als alternatief kan je ook gratis advertenties plaatsen in lokale kranten.

Hoewel kranten en tijdschriften in het digitale tijdperk misschien niet zo populair zijn, scannen veel senioren toch liever de advertenties in hun lokale kranten.

9. Maak contact met medewerkers of vrijwilligers van seniorencentra

Het is nuttig om te netwerken en contact te leggen met werknemers en vrijwilligers in jouw lokale seniorencentra en zorginstellingen. Deze mensen werken elke dag met jouw ideale klanten en kunnen jouw diensten gemakkelijk aanbevelen, dus het loont de moeite om een ​​goede werkrelatie met hen op te bouwen.

10. Co-market een workshop voor zorgverleners

Workshops voor mantelzorgers bied je een uitstekende gelegenheid om mantelzorgtips en niet-medische thuiszorgadviezen te delen en te netwerken met andere mantelzorgers.

Je kunt de workshop samen met een andere lokale zorgverlener, zoals een arts of geriatrische zorgmanager, organiseren en op de markt brengen, om de deelnemers nog meer waarde te bieden. Bovendien kan je een exclusieve korting aanbieden aan bezoekers die jouw diensten willen uitproberen.

Klanten krijgen voor een thuiszorgbedrijf kan een uitdaging zijn als je net begint en niemand bekend is met jouw naam of diensten.

Maar gewapend met deze 11 praktische stappen, kun je vanaf dag één beginnen met het landen van klanten. Werk je een weg door de lijst om ervoor te zorgen dat je thuiszorgbedrijf in een mum van tijd operationeel is en voor veel klanten zorgt.

Heb jij nog tips voor thuiszorgbedrijven voor het krijgen van nieuwe klanten? Deel deze hieronder!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.