Klanten werven voor schildersbedrijf10 effectieve tactieken voor het klanten werven voor een schildersbedrijf

Het implementeren van effectieve marketingtechnieken is de sleutel tot elk succesvol bedrijf. Een bedrijf kan niet functioneren zonder marketing en een professioneel schildersbedrijf is daarop geen uitzondering. Als een schildersbedrijf zijn bedrijf niet succesvol op de markt brengt, hebben ze geen huizen om te schilderen! Wil je meer klanten bereiken voor jouw schildersbedrijf?

Gebruik 10 effectieve tactieken om jouw schildersbedrijf nog beter te promoten

Voorbij zijn de dagen dat schildersbedrijven afhankelijk waren van huis-aan-huismarketing, ongevraagde telefoontjes en verwijzingen om klanten te bereiken. Hoewel deze hoofdbestanddelen van de schildersbranche nog steeds erg belangrijk zijn, zijn ze niet de enige manier om jouw klantenbestand uit te breiden. Dergelijke tactieken vergen veel tijd en werk, en ze kunnen erg wisselvallig zijn. Hier zijn tien baanbrekende tools waarmee je meer klanten naar jouw schildersbedrijf kunt trekken.

10 effectieve marketingtactieken voor jouw schildersbedrijf

1. Gazonborden

Deze goedkope en eenvoudige tactiek is een geweldige manier om naamsbekendheid over een groot gebied te verspreiden. Het ophangen van bedrijfsborden op drukke kruispunten of in buurten met een groot potentieel klantenbestand kan geïnteresseerden naar jouw bedrijf sturen. Zorg er wel voor dat je toestemming vraagt ​​als je het op privéterrein plaatst. Informatie op deze borden kan de naam en het telefoonnummer van het bedrijf bevatten, een logo en elke vorm van verkoop die jouw bedrijf uitvoert.

Ze moeten niet alleen alle relevante informatie bevatten om ze naar jouw bedrijf te leiden, maar ze moeten ook in het oog springen. Als het weerbestendige borden zijn, kunnen ze lang meegaan; wat betekent dat je veel energie moet steken in het ontwerp van de borden. Als je het gevoel hebt dat je niet in staat bent om de bewegwijzering te ontwerpen, overweeg dan om een ​​professionele ontwerper uit te besteden om je bewegwijzering zo goed mogelijk te maken.

2. Vrachtwagenafbeeldingen

Als je een afbeelding van een vrachtwagen heeft met jouw bedrijfsnaam en contactgegevens, kunt je in contact komen met mensen die langskomen terwijl je aan het schilderen bent. Iemand die schilderwerk nodig heeft, ziet jouw bedrijf aan het werk in hun buurt en heeft jouw bedrijf in gedachten. Met deze marketingstrategie marketing je terwijl je werkt! Net als bij de gazonborden moeten bedrijfsinformatie, een opvallend logo en een gedenkwaardige slogan allemaal op de afbeelding van de vrachtwagen worden vermeld.

Het moet allemaal licht verteerbaar zijn. Hoogstwaarschijnlijk zullen mensen die deze advertentie zien snel voorbij komen, dus ze zouden alle informatie in een zeer korte tijd moeten kunnen begrijpen. Op deze manier weet iedereen die jouw vrachtwagen ziet, of je nu door de stad rijdt of op een oprit staat, welke diensten je aanbiedt en welk nummer ze moeten bellen voor meer informatie.

3. Flyers

Net als gazonborden, zijn flyers een goedkope en gemakkelijke manier om naamsbekendheid te krijgen in een gericht lokaal gebied. Of het nu is om ze op te hangen op plaatsen met veel voetverkeer of ze in brievenbussen te plaatsen, ze kunnen mensen die jouw schilderservice nodig hebben naar jouw bedrijf verwijzen. Optimale tijden om dit te doen zijn in het vroege voorjaar wanneer mensen beginnen na te denken over het opnieuw schilderen van de buitenkant van hun huis of wanneer je een speciale uitverkoop of korting organiseert. Zoals vermeld bij de vorige ideeën, moeten het ontwerp en de informatie op deze flyers goed worden gepland, niet lukraak door elkaar worden gegooid.

Naast het plannen van het ontwerp en de lay-out van de flyers, moet je ook een doel hebben achter waar je ze verspreidt. Als u het bereik van jouw bedrijf probeert te vergroten, verspreid je de flyers op plaatsen waar je nog geen baan heeft gehad. Als je wilt profiteren van zaken in een gebied waar je eerder hebt gewerkt en goede verwijzingen wilt ontvangen, verspreid dan de folders in die gebieden!

4. Professionele website

De eerste en belangrijkste stap die jouw bedrijf online moet zetten, is het creëren van een professionele, toegankelijke website. Een site die gemakkelijk te navigeren is en goed werkt, is de krachtigste marketingtool die je online hebt. Zodra je een sterke website hebt, kunt je geïnteresseerde mensen daarheen sturen om meer over jouw bedrijf te weten te komen.

De lay-out van jouw website moet intuïtief en professioneel zijn, maar moet ook aantrekkelijk zijn voor de ogen van de gebruikers. De site moet een over ons-pagina, een contactpagina, een fotogalerij met jouw werk, een sectie voor beoordelingen van eerdere klanten en een soort call-to-action of CTA bevatten.

Een goede CTA zal de gebruiker ertoe aanzetten de volgende stap te zetten om zaken met je te doen. Dit kan er op veel verschillende manieren uitzien. Misschien is het een formulier dat gebruikers kunnen invullen om een ​​gratis schatting te krijgen voor een potentiële baan. Misschien is het een abonnement op jouw mailinglijst zodat ze informatie over jouw bedrijf en mogelijke kortingen kunnen blijven ontvangen.

Met een website gaat het oude gezegde “een foto zegt meer dan duizend woorden” waar. Mensen die jouw site bezoeken, willen de soorten projecten en de kwaliteit van het werk zien dat je in het verleden hebt gedaan. Het gebruik van foto’s met een lage resolutie van jouw eerdere projecten zal jouw werk geen recht doen. Door gebruikers te voorzien van relevante foto’s van hoge kwaliteit, krijgen de kijkers een beter beeld van waartoe jouw bedrijf in staat is.

5. SEO

Zoekmachineoptimalisatie, of SEO, is een eenvoudige maar effectieve manier om organisch de kans te vergroten dat jouw website op de eerste pagina van een Google-zoekopdracht verschijnt. Het kiezen van relevante koppen en populaire zoekwoorden kan wonderen doen voor jouw pagina. Bovendien kan het gebruik van de geotargeting- en planningsfuncties van Google Local Service Ads je helpen om mensen in jouw eigen gemeenschap te vinden. Hier zijn nog enkele tips om jouw pagina’s te optimaliseren.

Titeltags en metabeschrijvingen zijn de tekst die voor een site verschijnt tijdens een Google-zoekopdracht. De titeltags fungeren als kopteksten, terwijl de metabeschrijvingen de tekstgedeelten eronder zijn die de inhoud van de pagina beschrijven. Het kiezen van een creatieve, aanlokkelijke titel en het begeleiden ervan met een nauwkeurige beschrijving van de pagina is een geweldige manier om mensen op jouw site te laten klikken. Zorg ervoor dat de tekst binnen de tekenlimiet van Google past!

Alt-tekst is de tekst die op een pagina verschijnt wanneer een afbeelding niet wordt geladen. Hoge kwaliteit alt-tekst verhoogt echter ook de SEO van een website. Als je de tijd neemt om nauwkeurige beschrijvingen van alle foto’s op jouw site te schrijven, zullen jouw pagina’s organisch in de zoekresultaten stijgen.

Onderzoek doen naar relevante zoekwoorden om op te nemen in de inhoud van jouw website is een andere geweldige manier om de organische resultaten te verhogen. Er zijn veel gratis programma’s waarmee je kunt zien welke zoekwoorden in zoekopdrachten verschijnen. Het gebruik van deze zoekwoorden als kopteksten en in inhoud kan de optimalisatie van jouw site een boost geven.
Ten slotte is het regelmatig produceren van inhoud om te voorkomen dat jouw site verouderd raakt een belangrijk aspect van SEO. Websites die lange tijd niet zijn bijgewerkt, worden niet zo hoog weergegeven als websites die consequent relevantere inhoud creëren. Dat kan eruitzien als blogartikelen, eBooks, video’s of een willekeurig aantal informatieve toevoegingen aan de website.

6. Bestemmingspagina’s

Als je jouw SEO een stap verder wilt brengen, maak je aangepaste bestemmingspagina’s die als advertenties bovenaan Google-zoekopdrachten worden weergegeven. Deze pagina’s moeten een call-to-action bevatten waarmee de bezoeker contact kan maken met jouw bedrijf door zich te abonneren op een mailinglijst of door een soort promotiecode te ontvangen. Denk aan landingspagina’s op dezelfde manier als aan flyers en borden; ze moeten alle benodigde informatie in een korte ruimte overbrengen met als einddoel het creëren van leads voor toekomstige zaken.

Zoals eerder vermeld, zal de CTA de gebruiker begeleiden om de volgende stap te zetten om zaken met je te doen. Het is van cruciaal belang dat je iets aanbiedt voor mensen die de bestemmingspagina bezoeken. Als ze op een link naar een bestemmingspagina klikken die duidelijk slechts een advertentie is, zullen ze waarschijnlijk wegklikken. Mensen laten deelnemen aan een mailinglijst, een eBook downloaden of een gratis schatting aanvragen, zijn allemaal geweldige manieren om connecties te genereren.

Het laatste waar je op moet letten, is de lay-out van jouw bestemmingspagina. Een schone, eenvoudige lay-out met prominente tekst en verschillende afbeeldingen is een geweldige manier om een ​​landingspagina op te zetten. Bedenk hoe je jouw bedrijf wilt neerzetten, want dit kan het eerste contact zijn dat mensen met je hebben.

7. Facebook-advertenties

Een andere effectieve plek waar jouw bedrijf advertenties kan plaatsen, is op Facebook. Veel volwassenen gebruiken Facebook nu voor veel meer dan alleen sociale media, waaronder winkelen voor goederen en diensten. Gerichte Facebook-advertenties kunnen inspelen op gebruikers die mogelijk geïnteresseerd zijn in schilderservices. Deze advertenties zijn ook nuttig omdat je, net als de Google LSA’s, kunt concentreren op de lokale gemeenschap. Als je een Facebook-pagina hebt die snel op berichten reageert en hoge beoordelingen van klanten heeft, kun je die pagina gebruiken om advertenties op Facebook weer te geven.

Een doelgroep targeten op basis van een bepaalde demografie, geografische locatie of gebruikersgeschiedenis is een handige manier om in te spelen op bepaalde potentiële doelgroepen. Bij voorkeur selecteert je een advertentiedoelradius in de buurt van waar je schildert, in de richting van een demografische leeftijd van volwassenen en huiseigenaren. Om nog verder te gaan, kunt je zich richten op mensen die interesse hebben getoond om te schilderen.

8. Directory’s en lead generatie platformen

Grote internetgidsen zijn uiterst nuttige bronnen voor mensen die op zoek zijn naar een specifiek type bedrijf. Als je voldoet aan de vereisten om jouw bedrijf in een van deze directory’s te laten verschijnen, kan jouw bedrijf er betrouwbaarder en professioneler uitzien vanwege de inloggegevens die nodig zijn om in de directory te worden opgenomen. Dit kan fungeren als een soort professionele referentie waardoor mensen je kunnen vinden of waarnaar je kunt verwijzen als een manier om potentiële klanten te laten zien dat je op een professionele manier werkt. Zoek naar deze mappen op Google, LinkedIn, Indeed of een andere site voor het delen van vacatures!

Als je jouw bedrijf in een schilderlijst kunt krijgen, moet je aan al hun richtlijnen voldoen en bijgewerkte informatie over jouw bedrijf verstrekken, zoals telefoonnummer, e-mailadres, website-URL en werkgebied.

Daarnaast zijn er lead generatie platformen zoals Werkspot.nl waarbij je vaak gratis kunt aanmelden. Dit is een uitstekende manier om extra aanvragen binnen te krijgen in jouw regio.

9. Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is een organisatietool die Google gratis ter beschikking stelt om bedrijven te helpen bij het beheren van vele aspecten van hun aanwezigheid op het web. Er zijn drie belangrijke toepassingen die je kunt krijgen met Google Mijn Bedrijf: jouw informatie beheren, communiceren met klanten en jouw online aanwezigheid uitbreiden.

Het beheren van jouw informatie is eenvoudig en gemakkelijk. Met deze tool kunt je zien welke informatie wordt weergegeven wanneer mensen naar jouw bedrijf zoeken op Google. Denk hierbij aan producten, diensten, locaties, websites, openingstijden en nog veel meer! Het is noodzakelijk om een ​​goed begrip te hebben van wat er opduikt wanneer mensen jouw bedrijf zoeken, omdat het hebben van nauwkeurige, nuttige informatie vooraf jouw bedrijf kan helpen meer omzet te genereren via het Google-platform. Als je eenmaal weet wat er wordt weergegeven wanneer mensen naar jouw site zoeken, kunt je deze beheren om jouw beste beentje voor te zetten.

Interactie met klanten is een belangrijk aspect van de online aanwezigheid van elk bedrijf. Met Google Mijn Bedrijf kunt je recensies van klanten ontvangen en plaatsen en foto’s uploaden van jouw locatie en het werk dat je doet. Beide interacties zijn essentieel omdat ze helpen bij het opbouwen van vertrouwen bij potentiële klanten. Foto’s van het bedrijf geven hen meer gemoedsrust omdat ze beter beginnen te begrijpen wat voor soort bedrijf je hebt en wat voor werk je doet. Recensies geven onbevooroordeelde, betrouwbare inzichten van de mensen met wie je eerder hebt gewerkt. Zo krijgen potentiële klanten een beeld van hoe het zou zijn om zaken te doen met jouw schildersbedrijf.

Het vergroten van jouw online aanwezigheid is het uiteindelijke doel van online marketing. Google Mijn Bedrijf kan je statistieken tonen over hoe jouw klanten je hebben gevonden, hoe ze hebben gezocht om je te vinden, waar ze vandaan komen en nog veel meer! Als u eenmaal weet welke aspecten van jouw bedrijfsprofiel effectief zijn en welke niet, kunt jemeer middelen besteden aan de marketingstrategieën die een hogere ROI voor jouw bedrijf opleveren. Je kunt zelfs campagnesucces volgen om nog meer kennis te vergaren over jouw online aanwezigheid.

10. Verwijzingsprogramma

Hoewel hierboven is vermeld dat het afhankelijk zijn van verwijzingen een onbetrouwbare manier is om nieuwe klanten te bereiken, zijn er manieren waarop je als bedrijf de kans kunt beïnvloeden dat eerdere klanten je doorverwijzen naar nieuwe klanten. Door een gestimuleerd verwijzingsprogramma op te zetten, kunt je jouw tevreden klanten aanmoedigen om het woord over jouw bedrijf te verspreiden.

Zelf nog tips om voor het werven van klanten voor schildersbedrijven? Deel deze hieronder!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *