CONVERSIE OPTIMALISATIE

Conversie, Conversie, Conversie. Wellicht eerder voorbij horen komen als het over je website gaat. Conversie is niets anders dan dat er actie plaats vind in jouw voordeel. Zoekmachine optimalisatie is niets anders dan van Google zoeker naar Website bezoeker te converteren (conversie). Op jouw website betekent een bezoeker te laten converteren naar aanvraag (lead en/of verkoopkans) of verkoop (bijvoorbeeld voor een webshop). Dit proces noemen wij conversie optimalisatie.

DE CUSTOMER JOURNEY (KLANTREIS)

Ook wel de route die jouw klant aflegt tot dat hij of zij converteert. Bij OnlineDigital gaan wij eerst kijken welke klantsegmenten en klanten jij wilt bereiken. Dit zal mede duidelijk maken welk pad jouw klant aflegt. Als wij iedere stap goed in kaart hebben gebracht kan het meten en analyseren beginnen. Misschien heb je zelf al Google Analytics of andere hulpsystemen om dit proces aanzienlijk te versnellen.

Wij maken een eerste scenario en kijken hoe dit converteert. Ook kijken wij naar zogeheten A/B tests. Stel je krijgt 100 bezoekers op je website. Een A/B test is niets anders scenario A bij 50 bezoeker te testen en scenario B bij de overige 50 bezoekers. Welk resultaat het meeste conversie heeft wint en rol je verder uit.